HomeSearchRegisterMemberlistLog in

Share | 
 

 '96 Mitsubishi Colt

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
AuthorMessage
Nic

avatar

Posts : 48
Age : 26
Location : Peterborough
Joined : 2009-11-01

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Tue 01 Dec 2009, 3:59 am

I don't know how long I willl keep it, its 70mm bigger than old one and I'm so used to driving with the 'go kart'/'Playstation'/'Toy' steering wheel lol, the Cusco's are good, they aren't adjustable damping but the setting there on is about right (still got standard wheels and tyres on atm though). And we do know each other from the Colt forum yeah but I got to this site throughhhhh... Wheel-whores I think!
Back to top Go down
View user profile
ezza

avatar

Posts : 7570
Age : 110
Joined : 2007-01-29

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Tue 01 Dec 2009, 4:09 am

small world!

u dropping the rotas back on or u got plans for rims?

_________________
Zenki Love
"low is the best important thing, there is no existance roll centre geometry.....OK?"
Back to top Go down
View user profile
Nic

avatar

Posts : 48
Age : 26
Location : Peterborough
Joined : 2009-11-01

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Tue 01 Dec 2009, 4:28 am

Those 9" wide black banded steels, probably won't fit but meh, time to hop on the fitment game I guess
Back to top Go down
View user profile
Nic

avatar

Posts : 48
Age : 26
Location : Peterborough
Joined : 2009-11-01

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Tue 08 Dec 2009, 4:39 am







That's how it stands atm, with a bonnet though Wink and the 9"s on the rear, tbh its a little..insane, either gonna get some arches round it or get some 15x8's. But yes the stance is nowhere near nice yet. lol.
Back to top Go down
View user profile
ezza

avatar

Posts : 7570
Age : 110
Joined : 2007-01-29

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Tue 08 Dec 2009, 5:02 am

you are indeed on the fitment bandwagon but fark it, its the best bandwagon around imo, lol.

looks good man, more drop and camber would sort it

_________________
Zenki Love
"low is the best important thing, there is no existance roll centre geometry.....OK?"
Back to top Go down
View user profile
Ned
Dislikes Rota's
avatar

Posts : 5043
Age : 34
Location : Neddyville, Dudley, West Mids
Joined : 2007-01-30

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Tue 08 Dec 2009, 5:03 am

love that

_________________
[quote="tesh"]I'm going to hit the video bandwagon watch out for the vid of me standing in my cupboard will be called 'INDIAN IN THE CUPBOARD' [/quote]
Back to top Go down
View user profile
Nic

avatar

Posts : 48
Age : 26
Location : Peterborough
Joined : 2009-11-01

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Tue 08 Dec 2009, 5:45 am

Tell me about it, drop though... I had my car doing what I like to call 'the crocodile' on a country road, it was actually riding on the exhaust and sump guard (i think this is what it is) literally, the wheels were trying to lift off the ground down this cambered single track road doing 0mph.. Ruined the flexi pipe on the exhaust..
Back to top Go down
View user profile
ezza

avatar

Posts : 7570
Age : 110
Joined : 2007-01-29

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Tue 08 Dec 2009, 6:12 am

dayum, i like that, imma call it the croc from now on, haha

u need fatter tyres for more tuck then, or just leave it, have you got a pic from the side?

_________________
Zenki Love
"low is the best important thing, there is no existance roll centre geometry.....OK?"
Back to top Go down
View user profile
Nic

avatar

Posts : 48
Age : 26
Location : Peterborough
Joined : 2009-11-01

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Tue 08 Dec 2009, 6:15 am

naa, will do soon, I'm either gonna get chunkier tyres, cos I love the look of the old J-tin with really chunky stretched rubber, like so:
http://www.youtube.com/watch?v=n-LnkEUAImU

Or get some bolt on arches, also like the J-tin stuff lol

Or get 15x8s..ish lol
Back to top Go down
View user profile
ezza

avatar

Posts : 7570
Age : 110
Joined : 2007-01-29

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Tue 08 Dec 2009, 6:17 am

I got some 15x8 enkeis for sale!! cough*porsche fitment*cough

J-tin?

_________________
Zenki Love
"low is the best important thing, there is no existance roll centre geometry.....OK?"
Back to top Go down
View user profile
Nic

avatar

Posts : 48
Age : 26
Location : Peterborough
Joined : 2009-11-01

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Tue 08 Dec 2009, 6:18 am

Saw them, lovely wheel, but I also read the offset you'd have to rock Wink lol

It's old jap cars, not quite sure why it gets called that but I guess Japanese tin?
Back to top Go down
View user profile
ezza

avatar

Posts : 7570
Age : 110
Joined : 2007-01-29

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Tue 08 Dec 2009, 9:37 am

haha, i know i know

Oh, thats a new term for me

_________________
Zenki Love
"low is the best important thing, there is no existance roll centre geometry.....OK?"
Back to top Go down
View user profile
Nic

avatar

Posts : 48
Age : 26
Location : Peterborough
Joined : 2009-11-01

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Mon 14 Dec 2009, 6:39 am

Right so some people asked for side views so I got these in quickly because...





You may be able to see a tow because...

The car sat quite low on the 14"s...

Which resulted in this...





Which means...



These are for sale.

Lol hope you liked the story of my saturday!
Back to top Go down
View user profile
ezza

avatar

Posts : 7570
Age : 110
Joined : 2007-01-29

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Mon 14 Dec 2009, 8:59 am

yeah man, a real pan scraper! props for riding that low, it looks so badass on them steels.

Sorry to read how it ended up though.

hit me up if you want 15's

whats the plan now then?

_________________
Zenki Love
"low is the best important thing, there is no existance roll centre geometry.....OK?"
Back to top Go down
View user profile
cus

avatar

Posts : 4852
Age : 29
Location : wolves
Joined : 2007-03-29

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Mon 14 Dec 2009, 9:07 am

i agree it did look bad on those steels what a shame and a broken oil pan is what we like to see on TOA Smile

_________________
frame bang gang
Back to top Go down
View user profile
Nic

avatar

Posts : 48
Age : 26
Location : Peterborough
Joined : 2009-11-01

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Mon 14 Dec 2009, 9:25 am

Smashing a sump does make you feel a bit cool I reckon, obviously after the major inconvenience stuff is out of the way lol! But 15s it's gotta be I reckon, maybe 14s with chunky tyres sometime but 15s next I think, it came with 13s, then put on 17s, then 16s, then 14s and on 13s again now, 15 is the only number missing Cool going back to the colourful alloy again I reckons, got a few choices of wheels right now which is good!
Back to top Go down
View user profile
Jay



Posts : 255
Joined : 2007-01-29

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Mon 14 Dec 2009, 9:27 am

Did this on my colt and that wasn't even lowered think it was because i hit a bridge at 70 5 up Laughing
Back to top Go down
View user profile
steve-o

avatar

Posts : 620
Age : 33
Location : lurking under the stairs
Joined : 2007-01-29

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Mon 14 Dec 2009, 9:36 am

oh that would of looked so cool with some flaired arches sorry to hear bout the sump dude that sucks
Back to top Go down
View user profile
tesh



Posts : 2085
Age : 29
Location : Dudley, Westmidlands
Joined : 2007-01-29

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Mon 14 Dec 2009, 9:39 am

ebay, 15" banded steelies 4x100pcd guys wants 200 thoe
Back to top Go down
View user profile
Nic

avatar

Posts : 48
Age : 26
Location : Peterborough
Joined : 2009-11-01

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Mon 14 Dec 2009, 10:01 am

I can see 330 gbp ones?
Back to top Go down
View user profile
Ned
Dislikes Rota's
avatar

Posts : 5043
Age : 34
Location : Neddyville, Dudley, West Mids
Joined : 2007-01-30

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Mon 14 Dec 2009, 10:14 am

how much for the banded steels?

_________________
[quote="tesh"]I'm going to hit the video bandwagon watch out for the vid of me standing in my cupboard will be called 'INDIAN IN THE CUPBOARD' [/quote]
Back to top Go down
View user profile
Michael

avatar

Posts : 730
Age : 25
Location : Northants
Joined : 2008-08-08

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Mon 14 Dec 2009, 10:30 am

Ned wrote:
how much for the banded steels?

Omg, DO Shocked

Like where this is going btw Smile
Back to top Go down
View user profile http://www.JDMtas.com
Ned
Dislikes Rota's
avatar

Posts : 5043
Age : 34
Location : Neddyville, Dudley, West Mids
Joined : 2007-01-30

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Mon 14 Dec 2009, 10:48 am

haha, depends on how much and fitment.

_________________
[quote="tesh"]I'm going to hit the video bandwagon watch out for the vid of me standing in my cupboard will be called 'INDIAN IN THE CUPBOARD' [/quote]
Back to top Go down
View user profile
cus

avatar

Posts : 4852
Age : 29
Location : wolves
Joined : 2007-03-29

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Mon 14 Dec 2009, 1:47 pm

ned i can imagine your shuttle with ghetto arches although still clean with these on OMG!!!!1

_________________
frame bang gang
Back to top Go down
View user profile
ezza

avatar

Posts : 7570
Age : 110
Joined : 2007-01-29

PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   Mon 14 Dec 2009, 10:32 pm

dooowit!!

_________________
Zenki Love
"low is the best important thing, there is no existance roll centre geometry.....OK?"
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: '96 Mitsubishi Colt   

Back to top Go down
 
'96 Mitsubishi Colt
View previous topic View next topic Back to top 
Page 2 of 3Go to page : Previous  1, 2, 3  Next
 Similar topics
-
» Mitsubishi L200 Warrior
» SOLD: Colt Kit Gun (.38 Special 1911)
» Colt XSE 1911
» WTS: Colt 1911 MKIV/Series 80 Bullseye Competition Pistol
» WTB Weights for a 1911 Colt Series 70

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
 :: Car related :: Gallery/Builds-
Jump to: